Pages

Monday 29 October 2012

Qurban time!!

2nd day of hari raya haji..BIL buat qurban @his house.... tak dapatla nak join coz jaga icha kat umah MIL. Tapi da hantar wakil yer..anak2 n hubby da g awal2 pagi lagi....kira cam lembu tu tak bangun tido lagi la diorang da prepare kat tempat sembelih... yang syok tu.. ariq beranila sangat tengok lembu tu kena sembelih.. diri kat depan2 lagi. Bila balik umah MIL cam2 dia citer..nampak lembu tu cam nangis la... lembu tu garangla..darah memancutla....ye la 2 tahun lepas masa wat qurban ariq baru 4 tahun, so paham2 gitu jela..ni da 6 tahun.... thn depan da masuk darjah 1 mestilah lagi pahamkan.. lembu tu hubby kata lembu australia...spesis yang koboi2 kat sana suka tangkap.. sebab tu garang skit...n ada tanduk tapi da kena potong skit..cam tula.... cumanya yang best lembu tak takda lemak n kira fully dagingla.. part ni memang aku suka :) ...coz memang tak minat lemak2 ni...kolestrol...hehehe..yela kenala jaga kesihatankan...takpela.. tak kirala lembu ni banyak lemak ke banyak dagingke.. yang penting bila da repack daging n tulang2 yang bwk balik dari kampung... dapatla buat stok sampai sebulan....YAHOOOOO!!! save budget aku!!!!!

 proses2 ni semua buat kat belakang umah BIL ... tengokk tu.. nk tumbangkan pun kena tuannya.. sampai patah2 tangan dikejekan dek lembukan... kesian tul..tapi nk wat camner.. da keje dia camtu..


ni aku tak tau lak proses apa namanya..yela biasa beli daging da siap kan.. tak dela ambik tau sangat nama2 proses2 ni... yang aku tau... sekilo berapa bang??...nak setengah kilo boleh?? berapa hinggit??time kasih bang...:)


proses ni aku tau sangat...heheh proses membungkus!!! yang ni beras2 n ipar duai tengah gotong royong mempacking pastu nak g edarkan la... kenapa muka aku tak der?? kan da cakap tadi jaga anak...hehehehe..ok tak alasan tu??? ker...tak tahan la bau lembu fresh...?? malass??? tidak sama sekali yer...tak caya tanya la hubby aku...mesti dia cakap rajin...hehehe...bab kepala lembu ni aku suka... siap ada no siri lagi...5220..tapi aku rasa orang yang ambik gambo ni berani bila kepala tu da diam jer... masa idup memang tak berani dekat kot... 5220!!!! i!i! sir!!!!! heheheh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...